مراسم اهدای سومین دوره‌ جایزه‌ دکتر مجتبایی این هفته برگزار می‌شود

مراسم اهدای سومین دوره‌ جایزه‌ دکتر مجتبایی این هفته برگزار می‌شود

مراسم اهدای سومین دوره‌ جایزه دکتر فتح‌الله مجتبایی روز سه‌شنبه 24 دی با حضور اصحاب فرهنگ و اندیشه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم جایزه‌ مورد نظر به برترین پایان‌نامه‌ دوره‌ دکتری در رشته‌ زبان و ادبیات فارسی و ادیان و عرفان در سال 91 اهدا می‌شود و محمدجعفر یاحقی و فاطمه لاجوردی درباره‌ پایان‌نامه‌های برگزیده سخنرانی خواهند کرد. در این سخنرانی‌ها وضعیت تحقیقات و پایان‌نامه‌نویسی دوره‌ دکتری در رشته‌های مذکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

داوری سومین دوره‌ این جایزه را فتح‌الله مجتبایی، ضیاء موحد، حسین معصومی‌‌همدانی، شهرام پازوکی و علی‌اصغر محمدخانی بر عهده داشته‌اند.

مراسم اهدای سومین دوره جایزه دکتر فتح‌الله مجتبایی روز سه‌شنبه 24 دی از ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

خبر دیگر از شهر کتاب مربوط به دهمین درس‌گفتار درباره حافظ با موضوع «آن» است.

متن پدیده‌ای مستقل و خودبسنده نیست. هر متنی به فضاها و گفتمان‌ها و متون دیگر وابسته است. حتی لزوما یک متن تابع یک نوع گفتمان نیز نمی‌ماند و باز لزوما بر معنای واحدی محدود نمی‌شود. از میان متون، آن‌چه در ادبیات رخ می‌دهد، شناوری بیشتری دارد و از میان متون ادبی، برخی همچون شعر حافظ از طیف‌های معنایی بیشتری برخوردارند. حافظ در چند معنایی خود از شیوه‌های متعددی بهره برده است که یکی از آن‌ها به کارگیری صفات و ضمایر مبهم است. بدین ترتیب خواننده را در تفسیر معنای دلخواه آزاد می‌گذارد و در تبیین مفاهیم عاطفی با خود شریک می‌گرداند. یکی از این صفات «آن» است که در دیوان حافظ کاربرد خاص دارد.

دهمین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ حافظ روز چهارشنبه 25 دی از ساعت 16:30 به بررسی مفهوم «آن» در شعر حافظ اختصاص دارد که با سخنرانی نسرین فقیه‌ملک‌مرزبان برگزار می‌شود.

دو برنامه مذکور در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شوند و ورود عموم علاقه‌مندان به آن‌ها آزاد است.

کد خبر 2211778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha